Обавештење о правима и обавезама потрошача
Продавац је дужан да потрошача (купца) упозна са основним обележјима робе (производа) коју купује, о цени, начину плаћања, начину и року испоруке и начину извршења других уговорних обавеза, о функционалности робе, укљуцујуци и мере техницке заштите дигиталног садржаја, о релевантној интероперабилности дигиталног садржаја са хардвером и софтвером о којима трговац има сазнања, о постојању и условима постпродајних услуга и гаранцијама, о постојању законске одговорности продавца због несаобразности робе уговору, о начину изјављивања рекламације, а нарочито о месту пријема и начину поступања по њима, као и условима који се односе на остваривање права потрошача по основу саобразности, о доступности резервних делова, прикљуцних апарата и слицних делова, техницког сервиса, односно одржавања и оправке за време и после престанка периода у којем продавац одговара за несаобразност робе уговору, односно после престанка производње и увоза робе. Продавац ће потрошачу предати упутство за употребу и монтажу. Ако испоручена роба није саобразна уговору, потрошач након што обавести продавца о несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Потрошач има право да бира да несаобразност робе трговац отклони оправком или заменом.
Ако отклањање несаобразности у складу са ставом 2. овог члана није могуће, потрошач има право да захтева одговарајуће умањење цене или раскид уговора ако:
- Несаобразност не може да се отклони оправком или заменом уопште нити у примереном року
- Не може да оствари право на оправку или замену, односно ако продавац није извршио оправку или замену у примереном року
- Оправка или замена не може да се спроведе без значајнијих непогодности за потрошача због природе робе и њене намене
- Отклањање несаобразности оправком или заменом представља несразмерно оптерећење за Продавца
Несразмерно оптерећење за продавца у смислу става 3. тацка 4 овог члана, јавља се ако у поређењу са умањењем цене и раскидом уговора, ствара претеране трошкове, узимајући у обзир:
- Вредност робе коју би имала да је саобразна уговору
- Значај саобразности у конкретном случају
- Да ли се саобразност може отклонити без значајнијих непогодности за потрошача
Потрошач има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту сагласност потрошача. Узимајући у обзир природу робе и сврху због које је потрошач набавио, оправка или замена робе мора се извршити у примереном року без значајних неугодности за потрошача и уз његову сагласност. Ако се несаобразност појави у року од шест месеци од дана преласка ризика на потрошача, он има право да бира измену захтева да се несаобразност отклони заменом, одговарајућим умањењем цене или да изјави да раскида уговор, а отклањање несаобразности могуће је оправком уз изричиту сагласност потрошача. Потрошач не може да раскине уговор ако је несаобразност робе незнатна. Потрошач неће злоупотребљавати своја права по основу несаобразности, у противном, биће дужан да продавцу накнаду сваку штету коју му је тиме проузроковао. Продавац ће утврдити да ли постоји несаобразност робе коју је потрошач истакао и ако утврди да је потрошач и поред непостојања несаобразности или постојања незнатне несаобразности раскинуо уговор, од потрошача ће тражити накнаду штете због неоснованог раскида уговора. Под штетом се подразумева како стварна штета тако и измакла корист.
Продавац је одговоран за несаобразност робе уговору која се појави у року од две године од дана преласка ризика на потрошача. Ако несаобразност настане у року од шест месеци од дана преласка ризика на потрошача, претпоставља се да је несаобразност постојала у тренутку преласка ризика, осим ако је то у супротности са природом робе и природом одређене несаобразности. Код продаје половне робе, продавац одговара за несаобразност робе у року од једне године.
Продавац се обавезује да ће испоручити робу са комплетном документацијом и припадајуцом амбалажом тј. комплетну каква је добављена од произвођача, увозника или дистрибутера.
Да би потрошач остварило право на саобразност дужан је, при предаји робе продавцу на сервис, уз неисправан артикал приложити документацију која долази уз производ, (по могућству неоштећену амбалажу), оригинал или копију Уговора о продаји и фискални рачун (или слип) којим се потврђује куповина робе од продавца. Уз то је потребно навести детаљан опис квара како би се олакшала провера неисправности од стране овлашћеног лица продавца или овлашћених сервисера произвођача. Опис квара, серијски број, назив артикла, произвођач артикла, ознака модела итд. уносе се у за то предвиђен образац (реверс). Продавац се обавезује да потрошачу обезбеди овај образац и попуни исти приликом пријема робе на сервис. Један примерак реверса задржава продавац, а други потрошач приликом предаје производа на сервис. Потрошач је дужан да приликом преузмања производа са рекламације донесе и преда реверс одговорном лицу продавца у малопродајном објекту. У супротном, потрошач неће моци да преузме робу са сервиса. Замена делова пре провере документације није могућа, као ни пре провере наведених недостатака, осим уколико у ценовнику или посебном сертификату који се добије није другације назначено (нпр. уколико је за одреени артикл назначено да се у случају рекламације мења 1 за 1 у року одговорности за несаобразност). Роба која се шаље на сервис поштом или пакетном дистрибуцијом мора бити прописно запакована у картонску амбалажу. Сви производи који су на овај начин продавцу достављени, а који нису прописно запаковани или они код којих је дошло до видљивих механичких оштећења самог производа у току транспорта неће бити преузети од стране продавца, већ ће бити враћени пошиљаоцу о његовом трошку. Продавац не преузима никакву одговорност за сва евентуална оштећења производа и амбалаже која настану у току транспорта на или са адресе потрошача. Уколико је утврђено физичко и механичко оштећење робе за коју продавца не одговара, продавац у случају повраћаја новца, није дужан да врати пун износ купопродајне цене, већ ће цену умањити за проценат или износ који одговара процењеном проценту или износу умањења вредности робе услед оштећења. Процену ће вршити овлашћена лица продавца (сервисери).
Саобразност не покрива недостатке, оштећења и кварове настале неправилним и неструцним руковањем производом. У неправилно руковање су укљућени и пропусти попут спајања уређаја на изворе енергије који нису прописани упутством за руковањем као и коришћење уређаја у непредвиђеним условима и просторима. Право на саобразност потрошач губи и у случају неовлашћеног поправљања производа као и поправљањем од стране трећег лица које није овлашћено од стране продавца или произвођача.
Продавац не преузима никакву одговорност за податке на рачунару, хард диску или било ком другом уреају који служи за смештање података.
Продавац не врши инсталацију и монтажу робе на адреси потрошача и самим тим не сноси никакву одговорност за несаобразност робе која је настала због неправилне инсталације или монтаже, осим ако је до поменутие несобразности дошло кривицом продавца.
У случају да контролни сервис продавца утврди да је производ који је послат на поправку по рекламацији исправан, биће наплаћен преглед производа по важећем ценовнику сервиса и биће наплаћени сви транспортни трошкови које је сносио продавац. Производ ће се испоручити на адресу потрошача тек након што потрошач уплати на наш текуци рачун све настале трошкове.
Потрошач може да изјави рекламацију ради остваривања својих права из услед несаобразности робе уговору и права по основу гаранције, као и због погрешно обрачунате цене и других недостатака, на начин који су описане у обавештењу о начину и месту примања рекламације.
Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор продавца на рекламацију мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације. Рок не може да буде дужи од 30 дана, од дана подношења рекламације.
Продавац је дужан да поступи у складу са одлуком, предлогом и роком за решавање рекламације, уколико је добио претходну сагласност потрошача. С тога ће потрошача своју сагласност дати у најкраћем могућем року од момента пријема одговора продавца на рекламацију, како би продавац могао да реши рекламацију у горе споменутом законском року. Неблаговремено давање сагласноти потрошача сматраће се једним од објективнимх разлога због којих продавац није у могуцности да удовољи захтеву потрошача у законском року.
Уколико продавац из објективних разлога није у могуцности да удовољи захтеву потрошача у року који је договорен, дужан је да о продужавању рока за решавање рекламације обавести потрошача и наведе рок у коме ће је решити, као и да добије његову сагласност, коју ће потрошач дати у најкраћем могућем року. Продужавање рока за решавање рекламација могуће је само једном.
Продавац се обавезује да ће сваки производ који је предат на сервис а чија рекламација није решена у договореном року заменити новим, истим или одговарајућим артиклом. Уколико потрошач не прихвати замену артикла за други одговарајући, потрошачу ће бити враћен износ купопродајне цене.
Потрошач је дужан да поправљени производ преузме најкасније у року од 30 дана од тренутка када је добио обавештење да може преузети производ са сервиса. Након истека тог периода продавац не преузима више никакву одговорност за дати производ и производ може бити предат на рециклирање.
Саобразност се даје искључиво на исправност уређаја а не на његову функционалност јер се подразумева да је потрошач упознат са техничким карактеристикама производа, па се саобразност односи на чињеницу да ће изабрани производ задовољити захтеве потрошача у оквиру декларисаних техницких могуцности прописаних од стране произвођача. Саобразност се не односи на послове одржавања производа тј. чишћење и сл. Од потрошача се оћекује да купљени производ не излаже штетним дејствима (дувански дим, екстремно прашњаве просторије, екстремно хладне или екстремно топле просторије и сл.). Све евентуалне неправилности проузроковане оваквим третманом робе ће се отклањати искључиво на терет потрошача по важећем ценовнику сервисних услуга.
Право на саобразност није могуће остварити уколико је до оштећења или квара робе дошло услед транспорта након испоруке, услед неправилне монтаже, услед неправилног одржавања, услед неисправних електрицних инсталација, нестабилног напона или услед струјног удара или удара грома, услед више силе (поплава, земљотрес, пожар и сл.), услед неправилног коришћења, услед непридржавања произвођачког упутства и препорука о употреби производа, услед коришћења неодговарајућег потрошног материјала који није купљен уз производ, услед било каквог механичког оштећења производа које је настало кривицом потрошача или трећег лица за које продавац не одговара, услед неовлашћеног поправљања производа од стране трећег лица које није овлашћено од Продавца или произвођача, уколико је производ враћен без фискалног рачуна или другог доказа да је купљен код Продавца. Потрошач је дужан да приликом преузимања купљеног производа установи комплетност и физицку неоштећеност производа које преузима. Накнадне рекламације које се односе на комплетност и физичку неоштећеност неће бити прихваћене.
Потрошач ће сачувати оригиналну амбалажу купљеног призвода и користити је при сваком интерном и екстерном транспорту.
Пре него што се обрати за техничку помоћ, потрошач ће проверити да ли су обезбеђени сви неопходни услови за несметан рад купљеног производа.
Све додатне информације везане за сервис потрошач може добити позивом на телефон сваког радног дана или слањем поруке на е-маил: info@radteh.org.rs
Детаљи уговора о продаји на даљину
Члан 2.
Купац потписивањем овог Уговора потврђује да је од стране продавца упознат о основним обележјима робе (производа) коју купује, о цени, начину плаћања, начину и року испоруке и начину извршења других уговорних обавеза, о функционалности робе, укључујући и мере техничке заштите дигиталног садржаја, о релевантној интероперабилности дигиталног садржаја са хардвером и софтвером о којима трговац има сазнања, о постојању и условима постпродајних услуга и гаранцијама, о постојању законске одговорности продавца због несаобразности робе уговору, о начину изјављивања рекламације, а нарочито о месту пријема и начину поступања по њима, као и условима који се односе на остваривање права потрошача по основу саобразности, о доступности резервних делова, прикључних апарата и сличних делова, техничког сервиса, односно одржавања и оправке за време и после престанка периода у којем продавац одговара за несаобразност робе уговору, односно после престанка производње и увоза робе. Продавац је купцу предао упутство за употребу и монтажу.
Члан 3.
Ако испоручена роба није саобразна уговору, купац након што обавести продавца о несаобразности, има право да захтева од продавца да отклони несаобразност, без накнаде, оправком или заменом, односно да захтева одговарајуће умањење цене или да раскине уговор у погледу те робе.
Купац има право да бира да несаобразност робе трговац отклони оправком или заменом.
Ако отклањање несаобразности у складу са ставом 2. овог члана није могуће, купац има право да захтева одговарајуће умањење цене или раскид уговора ако:
- Несаобразност не може да се отклони оправком или заменом уопште нити у примереном року
- Не може да оствари право на оправку или замену, односно ако продавац није извршио оправку или замену у примереном року
- Оправка или замена не може да се спроведе без значајнијих непогодности за купца због природе робе и њене намене
- Отклањање несаобразности оправком или заменом представља несразмерно оптерећење за продавца.
Несразмерно оптерећење за продавца у смислу става 3. тачка 4. овог члана, јавља се ако у поређењу са умањењем цене и раскидом уговора, ствара претеране трошкове, узимајући у обзир:
- Вредност робе коју би имала да је саобразна уговору
- Значај саобразности у конкретном случају
- Да ли се саобразност може отклонити без значајнијих непогодности за купца
Купац има право да захтева замену, одговарајуће умањење цене или да раскине уговор због истог или другог недостатка саобразности који се после прве оправке појави, а поновна оправка је могућа само уз изричиту сагласност купца.
Узимајући у обзир природу робе и сврху због које је купац набавио, оправка или замена робе мора се извршити у примереном року без значајних неугодности за купца и уз његову сагласност.
Ако се несаобразност појави у року од шест месеци од дана преласка ризика на купца, он има право да бира између захтева да се несаобразност отклони заменом, одговарајућим умањењем цене или да изјави да раскида уговор, а отклањање несаобразности могуће је оправком уз изричиту сагласност купца.
Купац не може да раскине уговор ако је несаобразност робе незнатна. Купац неће злоупотребљавати своја права по основу несаобразности, у противном, биће дужан да продавцу накнаду сваку штету коју му је тиме проузроковао. Продавац ће утврдити да ли постоји несаобразност робе коју је купац истакао и ако утврди да је купац и поред непостојања неосаобразности или постојања незнатне несаобразности раскинуо уговор, од купца ће тражити накнаду штете због неоснованог раскида уговора. Под штетом се подразумева како стварна штета тако и измакла корист.
Продавац је одговоран за несаобразност робе уговору која се појави у року од две године од дана преласка ризика на купца.
Ако несаобразност настане у року од шест месеци од дана преласка ризика на купца, претпоставља се да је несаобразност постојала у тренутку преласка ризика, осим ако је то у супротности са природом робе и природом одређене несаобразности.
Код продаје половне робе, продавац одговара за несаобразност робе у року од једне године.
Члан 4.
Продавац се обавезује да ће испоручити робу са комплетном документацијом и припадајућом амбалажом тј. комплетну каква је добављена од произвођача, увозника или дистрибутера.
Да би се остварило право на саобразност неопходно је, при предаји робе продавцу на сервис, уз неисправан артикал приложити документацију која долази уз производ, (по могућству неоштећену амбалажу), оригинал или копију Уговора о продаји и фискални рачун (или слип) којим се потврђује куповина робе од Продавца. Уз то је потребно навести детаљан опис квара како би се олакшала провера неисправности од стране овлашћеног лица продавца или овлашћених сервисера произвођача. Опис квара, серијски број, назив артикла, произвођач артикла, ознака модела итд. уносе се у за то предвиђен образац (реверс). Продавац се обавезује да купцу обезбеди овај образац и попуни исти приликом пријема робе на сервис. Један примерак реверса задржава продавац, а други купац приликом предаје производа на сервис. Купац је дужан да приликом преузмања производа са рекламације донесе и преда реверс одговорном лицу продавца у малопродајном објекту. У супротном, купац неће моћи да преузме робу са сервиса. Замена делова пре провере документације није могућа, као ни пре провере наведених недостатака, осим уколико у ценовнику или посебном сертификату који се добије није другачије назначено (нпр. уколико је за одређени артикл назначено да се у случају рекламације мења 1 за 1 у року одговорности за несаобразност).
Роба која се шаље на сервис поштом или пакетном дистрибуцијом мора бити прописно запакована у картонску амбалажу. Сви производи који су на овај начин продавцу достављени, а који нису прописно запаковани или они код којих је дошло до видљивих механичких оштећења самог производа у току транспорта неће бити преузети од стране продавца, већ ће бити враћени пошиљаоцу о његовом трошку. продавац не преузима никакву одговорност за сва евентуална оштећења производа и амбаже која настану у току транспорта на или са адресе купца.
Уколико је утврдјено физичко и механичко оштећење робе за коју продавца не одговара, продавац у случају повраћаја новца, није дужан да врати пун износ купопродајне цене, већ ће му умањити за проценат или износ који одговара процењеном проценту или износу умањења вредности робе услед оштећења. Процену ће вршити овлашћена лица продавца (сервисери).
Саобразност не покрива недостатке, оштећења и кварове настале неправилним и нестручним руковањем производом. У неправилно руковање су укључени и пропусти попут спајања уређаја на изворе енергије који нису прописани упутством за руковањем као и коришћење уређаја у непредвиђеним условима и просторима. Право на саобразност купац губи и у случају неовлашћеног поправљања производа као и поправљањем од стране трећег лица које није овлашћено од стране продавца или произвођача.
Продавац не преузима никакву одговорност за податке на рачунару, хард диску или било ком другом уређају који служи за смештање података.
Продавац не врши инсталацију и монтажу робе на адреси купца и самим тим не сноси никакву одговорност за несаобразност робе која је настала због неправилне инсталације или монтаже, осим ако је до поменуте несобразности дошло кривицом продавца.
У случају да контролни сервис продавца утврди да је производ који је послат на поправку по рекламацији исправан, биће наплаћен преглед производа по важећем ценовнику сервиса и биће наплаћени сви транспортни трошкови које је сносио продавац. Производ ће се испоручити на адресу купца тек након што купац уплати на наш текући рачун све настале трошкове.
У случају да се ради о комплетном рачунару купљеном код продавца, он се обавезује да утврди и отклони све неправилности у раду рачунара.
У случају куповине само одређених компонената за састављање рачунара код продавца, као и у случају када рачунар није саставило овлашћено лиће, код продавца, он је дужан само да провери исправност компонената купљених код продавца. Компатибилност компонената није предмет саобразности уколико све компоненте у рачунару нису купљене код продавца. У случају да су све компоненте у рачунару купљене код продавца а долази до одређених некомпатибилности у међусобном раду, продавац се обавезује да ће у договору са купцем пронаћи решење за насталу ситуацију а свакако у корист купца.
Члан 5.
Купац може да изјави рекламацију ради остваривања својих права из услед несаобразности робе уговору и права по основу гаранције, као и због погрешно обрачунате цене и других недостатака, на следеће начине:
- Телефоном на број: 064 123 456
- Писаним путем, на адресу Продавца: Пастерова 14, 11000 Београд
- Електронским путем, на електронску (е-маил) адресу продавца: info@radteh.org.rs
односно на трајном носачу записа, уз доставу рачуна на увид или другог доказа о куповини (копија рачуна, слип и сл.).
Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори купцу на изјављену рекламацију. Одговор продавца на рекламацију мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву купца и конкретан предлог и рок за решавање рекламације. Рок не може да буде дужи од 30 дана, од дана подношења рекламације.
Продавац је дужан да поступи у складу са одлуком, предлогом и роком за решавање рекламације, уколико је добио претходну сагласност купца. С тога ће купца своју сагласност дати у најкраћем могућем року од момента пријема одговора продавца на рекламацију, како би продавац могао да реши рекламацију у горе споменутом законском року. Неблаговремено давање сагласности купца сматраће се једним од објективних разлога због којих продавац није у могућности да удовољи захтеву купца у законском року.
Уколико продавац из објективних разлога није у могућности да удовољи захтеву купца у року који је договорен, дужан је да о продужавању рока за решавање рекламације обавести купца и наведе рок у коме ће је решити, као и да добије његову сагласност, коју ће купац дати у најкраћем могућем року. Продужавање рока за решавање рекламација могуће је само једном.
Продавац се обавезује да ће сваки производ који је предат на сервис а чија рекламација није решена у договореном року заменити новим, истим или одговарајућим артиклом.Уколико купац не прихвати замену артикла за други одговарајући, купцу ће бити враћен износ купопродајне цене.
Купац је дужан да поправљени производ преузме најкасније у року од 30 дана од тренутка када је добио обавештење да може преузети производ са сервиса. Након истека тог периода продавац не преузима више никакву одговорност за дати производ и производ може бити предат на рециклирање.
Члан 6.
Уколико се производи купују на даљину (нпр. преко интернет сајта продавца) и испоручују на адресу купца, купац има право да да одустане од уговора закљученог на даљину, у року од 14 дана, без навођења разлога и додатних трошкова, осим трошкова враћања робе, које у овом случају сноси купац. Код уговора о продаји робе, рок од 14 дана рачуна се од тренутка када роба доспе у државину купца, односно трећег лица које је одредио купац, а које није превозник. Када купац једном поруџбеницом наручи више врста роба које се испоручују засебно, рок од 14 дана почиње да тече када последња врста наручене робе доспе у државину купца, односно трећег лица које је одредио купац, а које није превозник. Када се испорука робе састоји из више пошиљки и делова, рок од 14 дана почиње да тече када је последња пошиљка или део, доспео у државину купца, односно трећег лица које је одредио купац, а које није превозник. Рок из овог става истиче протеком последњег часа последњег дана рока.
Купац остварује право на одустанак од уговора изјавом коју може дати на посебном обрасцу за одустанак од уговора закљученог на даљину, односно изван пословних просторија или на други недвосмислен начин (у даљем тексту: образац за одустанак).Изјава о одустанку од уговора код уговора на даљину и уговора који се закључују изван пословних просторија сматра се благовременом уколико је послата продавцу у року из става 1. овог члана. Изјава о одустанку од уговора производи правно дејство од дана када је послата продавцу. Ако продавац омогући купцу да електронски попуни и пошаље образац за одустанак, дужан је да га о пријему обрасца без одлагања обавести у писаној форми или на другом трајном носачу записа.
Продавац ће у тренутку закључења уговора, а најкасније приликом испоруке робе предати купцу у писаној форми или на трајном ноачу записа образац за одустанак и примерак потписаног уговора. Обавештење купцу из члана 27. ст. 1. и 2. Закона о заштити потрошача (адреси пословања продавца, адреси, броју факса и адреси електронске поште продавца на коју купац може да изјави рекламацију и цени робе) налази се у тексту овог уговора.
Почетком рока из става 1 овог члана, престаје право купца на одустанак од уговора.
Продавац је у случају законитог одустанка од уговора дужан да купцу без одлагања врати износ који је купац платио по основу уговора, а најкасније у року од 14 дана од дана када је примио образац за одустанак. Продавац може да одложи повраћај средстава док не добије робу која се враћа, или док купац не достави доказ да је послао робу продавцу у зависности од тога шта наступа прво. Купац је дужан да врати робу продавцу или лицу овлашћеном од стране продавца, без одлагања, а најкасније у року од 14 дана од дана када је послао образац за одустанак. Купац сноси искључиво директне трошкове враћања робе. Купац је искључиво одговоран за умањену вредност робе која настане као последица руковања робом на начин који није адекватан, односно превазилази оно што је неопходно да би се установили природа, карактеристике и функционалност робе. Купаћ ће производ вратити у неоштећеној оригиналној амбалажи, са свом припадајућом документацијом која се налази у оригиналном паковању и у истом стању у каквом је и испоручен, без икаквих механичких или било каквих других оштећења.
Купац нема право да одустане од уговора у случају:
- Испоруке робе или пружања услуга чија цена зависи од промена на финансијском тржишту на које продавац не може да утиче и које могу настати у току рока за одустанак.
- Испоруке робе произведене према посебним захтевима купца или јасно персонализоване.
- Испоруке запечаћене робе, запечаћених аудио, видео записа или рачунарског софтвера, који су отпечаћени након испоруке.
- Испоруке робе која се, након испоруке, због своје природе неодвојиво меша са другом робом.
- Испоруке дигиталног садржаја који није испоручен на трајном носачу записа ако је извршење започело после претходне изричите сагласности купца и његове потврде да зна да на тај начин губи право на одустанак од уговора.
Овим Уговором купац даје изричиту сагласност испоруке дигиталног садржаја који није испоручен на трајном носачу записа и потврђује да зна да на тај начин губи право на одустанак од уговора.
Члан 7.
Саобразност се даје искључиво на исправност уређаја а не на његову функционалност јер се подразумева да је купац упознат са техничким карактеристикама производа, па се саобразност односи на чињеницу да ће изабрани производ задовољити захтеве купца у оквиру декларисаних техничких могућности прописаних од стране произвођача. Саобразност се не односи на послове одржавања производа тј. чишћење и сл. Од Купца се очекује да купљени производ не излаже штетним дејствима (дувански дим, екстремно прашњаве просторије, екстремно хладне или екстремно топле просторије и сл.). Све евентуалне неправилности проузроковане оваквим третманом робе ће се отклањати искључиво на терет Купца по важећем ћеновнику сервисних услуга.
Право на саобразност није могуће остварити уколико је до оштећења или квара робе дошло услед транспорта након испоруке, услед неправилне монтаже, услед неправилног одржавања, услед неисправних електричних инсталација, нестабилног напона или услед струјног удара или удара грома, услед више силе (поплава, земљотрес, пожар и сл.), услед неправилног коришћења, услед непридржавања произвођачког упутства и препорука о употреби производа, услед коришћења неодговарајућег потрошног материјала који није купљен уз производ, услед било каквог механичког оштећења производа које је настало кривицом Купца или трећег лица за које Продавац не одговара, услед неовлашћеног поправљања производа од стране трећег лица које није овлашћено од Продавца или произвођача, уколико је производ враћен без фискалног рачуна или другог доказа да је купљен код Продавца.
Купац је дужан да приликом преузимања купљеног производа установи комплетност и физичку неоштећеност производа које преузима. Накнадне рекламације које се односе на комплетност и физичку неоштећеност неће бити прихваћене.
Купац ће сачувати оригиналну амбалажу купљеног призвода и користити је при сваком интерном и екстерном транспорту.
Пре него што се обрати за техничку помоћ, Купац ће проверити да ли су обезбеђени сви неопходни услови за несметан рад купљеног производа.
Софтвер који је испоручен уз рачунар или уредјај не потпада под услове саобразности.
Купац потврђује да му је приликом потписивања овог уговора предата изјава о саобразности за робу.
Политика приватности
- “X Ray Shop” је посвећен заштити свих информација које сакупља и чува о вама. Корисници нашег сајта прихватају да се подаци о њима користе у складу са овом Политиком приватности.
- “X Ray Shop” може сакупљати све информације које нам шаљете зависно од типа формулара које попуњавате укључујући име, адресу, број телефона, факса, е-маил адресу, као и остале податке које можете оставити на сајту. Остале информације које могу бити захтеване у складу са променама које су назначене на сајту.
- “X Ray Shop” може користити информације у циљу одржавања контакта са корисницима и обавештавања о развоју нашег бизниса. И овом случају корисници имају могућност да се испишу са маилинг листе. Уколико у неком тренутку у будућности будемо приморани да откријемо сакупљене информације трећој страни (нпр. државним органима), о томе ће корисник бити обавештен и дати своју сагласност. “X Ray Shop” може повремено објавити информације општег типа трећим лицима – на пример, број посетилаца сајта који су попунили неку онлине пријаву, али притом никада неће укључити информације помоћу којих би се могли идентификовати појединци, особе које су попуниле поменуту форму.
- “X Ray Shop” ће Ваше личне податке користити искључиво у сврхе техничке администрације wеб сајта, како би вам дала приступ посебним информацијама или за комуникацију са вама. “X Ray Shop” неће предати или продати податке које поседује трећим лицима, нити на тржишту. Запослени у компанији “X Ray Shop” су обавезни да поштују поверљивост ваших података. Никада и ни на који начин нећемо злоупотребити ваше приватне информације. Нећемо предати ваше податке за контакт трећим лицима, осим уколико се то од нас буде захтевало законом. Поред наведених података прикупљамо, анализирамо и обрађујемо податке о производима које наши посетиоци траже и купују, као и о страницама које посећују. Те податке користимо да бисмо побољшали понуду и изглед наших страница, и омогућили вам једноставније коришћење, сигурнију и удобнију куповину.
- “X Ray Shop” гарантује да стриктно примењује све стандардне безбедносне мере штитећи личне податке сакупљене од својих корисника. Ово укључује али није ограничено са: приступом личним подацима са лозинком, ограниченим приступом осетљивим подацима, енкриптованим трансфер осетљивих података послатих од стране корисника на “X Ray Shop” формама за пријаву, наручивање итд. Ипак, могу постојати пропусти везани за безбедност који нису под контролом “X Ray Shop”.
- “X Ray Shop” задржава право да било када измени ову Политику приватности. Свака измена постаје важећа након њеног објављивања на сајту www.xrayshop.rs. Корисник се обавезује да повремено прочита ову политику приватности како би био упознат са евентуалним изменама исте. Уколико корисник настави да користи сајт и услуге “X Ray Shop” након било које нове верзије политике приватности, подразумева се да је исту прихватио као важећу.
- За сва питања, захтеве или притужбе у вези са применом ове политике или за остваривање ваших права везаних за заштиту личних података можете се обратити контакт особи за заштиту личних података: е-маил info@radteh.org.rs, са напоменом „Контакт особи за заштиту личних података“.